ویس (Voice) یک شبکه اجتماعی است با استفاده از تکنولوژی بلاک چین راه‌اندازی شده است.

ویس (Voice) یک شبکه اجتماعی است با استفاده از تکنولوژی بلاک چین راه‌اندازی شده است. این شبکه اجتماعی محصولی از شرکت Block.one است. شبکه بلاکچین ایاس – EOS نیز توسط این شرکت راه‌اندازی شده است. شبکه اجتماعی Voice به زودی به طور کامل عملیاتی خواهد شد. آیا این محصول ظرفیت رقابت با توییتر و فیسبوک را دارد؟

در حال حاضر کاربران این شبکه اجتماعی در نسخه آزمایشی نهایی آن فعالیت دارند. کاربران می‌توانند دوستان خود را برای پیوستن به این شبکه اجتماعی و مشاهده حساب کاربری خود دعوت کنند. هرچند پست‌های عمومی کاربران در دسترس همه قرار داشته و قابل مشاهده است.

Voice ؛ شبکه اجتماعی غیرمتمرکز

تمام Post ها در شبکه اجتماعی Voice در یک صفحه قرار  گرفته‌اند. کاربران تمامی پست‌های این صفحه را مشاهده می‌کنند. عمده این پست‌ها به مقالات و اخبار پیرامون ارز دیجیتال ایاس EOS اختصاص یافته است. از جمله مقالات پر بازدید در این شبکه اجتماعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

چرا وارن بافت (سرمایه‌گذار بزرگ بازار سهام) در مورد طلا و بیت کوین دچار اشتباه شده است؟ و راه‌اندازی Voice چطور باعث رشد قیمت ایاس خواهد شد؟

مزایای شبکه اجتماعی بلاکچین

شبکه اجتماعی Voice خود را به عنوان جایگزین غیرمتمرکز برای فیسبوک و توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده است. از مزایای این شبکه اجتماعی در مقایسه با دیگر رقبا می‌توان به غیرمتمرکز بودن، شفافیت بالا، آزاد و حذف سانسور کردن ایده‌ها و نظرها اشاره کرد. مسئله‌ای که در توییتر و فیسبوک بسیار اتفاق می‌افتد.

البته این شبکه اجتماعی مبتنی بر بلاکچین با یک سال تاخیر راه‌اندازی شد. مطابق برنامه‌های ارائه شده توسط شرکت Block.one این محصول قرار بود در سال ۲۰۱۹ معرفی شود، اما در سال ۲۰۲۰ نسخه آزمایشی نهایی آن ارائه شده است. شرکت بنیانگذار ارز دیجیتال ایاس، برای راه‌اندازی Voice ، سی میلیون دلار برای خرید دامنه اینترنتی آن و در مجموع ۶۰ میلیون دلار برای این محصول جدید بلاک چین خود هزینه کرده است.

ارزش این شرکت در سال ۲۰۱۸ و با رشد قیمت ارز دیجیتال ایاس، معادل ۴ میلیارد دلار بود. این شرکت درآمد بالایی از ارائه ارز دیجیتال خود بدست آورده است و به نظر می‌رسد قصد دارد این درآمد را صرف تحقیق و توسعه محصولات جدید خود کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی به مطالب

نوشته‌های تازه

اخبار