همکاری هوندا و جی‌ام برای ایجاد شبکه شارژ غیرمتمرکز ماشین‌های الکترونیکی

یک کارگروه به نام Mobility Open Blockchain Initiative از شرکت هوندا و جی‌ام به تازگی به منظور ایجاد شبکه شارژ غیرمتمرکز یک استاندارد جهانی برای استفاده از تکنولوژی بلاک چین برای ماشین‌های الکترونیکی معرفی کرده‌اند.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات صنعت انرژی تجدید‌پدیر ذخیره انرژی‌هایی است که توسط باد یا خورشید ایجاد می‌شود و باتری‌هایی که برای نگهداری اینگونه انرژی‌ها استفاده می‌شوند، بسیار گران قیمت هستند. اما جهت ذخیره انرژی تجدید پذیر توسط شبکه غیر متمرکز، ماشین‌های الکترونیکی در حال حاضر دارای ظرفیت قابل توجهی هستند که می توان از آنها بهره‌ برد.

هدفمندسازی انرژی سبز با استفاده از شبکه شارژ غیرمتمرکز

ایجاد شالوده‌ای برای شبکه شارژ غیرمتمرکز و دسته بندی درست انرژی سبز مازاد هدف اصلی از ایجاد استاندارد این کارگروه این است. اهداف دیگر این است که این انرژی را برای ماشین‌‌های الکترونیکی یکپارچه ‌سازی کند، اعتبار کربن (Carbon Credit) را توکن‌سازی کند و در نهایت اپلیکیشن‌های همتا به همتا را در این زمینه عرضه کند.

ترام وُ (Tram Vo) موسس این کارگروه در خصوص این استاندارد می‌گوید:

ماشین‌های الکترونیکی و شارژرها و تولیدکنندگان الکتریسیته، می‌توانند دارای هویتی امن باشند، در یک پلتفرم استاندارد در ارتباط باشند و تمامی تراکنش‌ها مانند شارژ، تولید و تبادل انرژی را در یک شبکه توزیع شده بلاک چین به صورت خودکار ثبت کنند.

انعطاف داشتن این استاندارد بدین ترتیب که هر ارگانی بتواند اپلیکیشن مختص خود را روی یک شبکه بلاک چین واحد ایجاد کند از خصوصیات آن می باشد. در این تکنولوژی، شرکت‌های بزرگی نظیر Accenture، IBM و R3 حضور دارند.

حضور پررنگ در زمینه انرژی سبز در حوزه بلاک چین از اهداف شرکت های مرتبط با این زمینه است که سعی دارند به آن برسند. به تازگی شرکت ریپل و انرژی وب فاندیشن، پروتکل Energy Web Zero را معرفی کرده‌ند تا شبکه‌های توزیع شده بلاک چین را کربن زدایی کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی به مطالب

نوشته‌های تازه

اخبار